Doelgroepanalyse in je ondernemingsplan: zo breng je jouw ideale klant in beeld
Een sterk ondernemingsplan begint bij een heldere koers. En om die koers te bepalen, moet je weten wie je klant is. In dit blog help ik je stap voor stap…
Lees meerEen sterk ondernemingsplan begint bij een heldere koers. En om die koers te bepalen, moet je weten wie je klant is. In dit blog help ik je stap voor stap…
Lees meerAls startende ondernemer wil je een goed beeld hebben van de markt waarin je actief wordt. In je ondernemingsplan is het marktonderzoek (ook wel: brancheonderzoek) essentieel om te laten zien dat…
Lees meerEén van de belangrijkste onderdelen van een ondernemingsplan is het hoofdstuk De Onderneming. Hierin geef je de lezer inzicht in wat je bedrijf precies doet, hoe het georganiseerd is en…
Lees meerAls je een ondernemingsplan opstelt, draait het niet alleen om cijfers, strategieën en producten. Ook jij als ondernemer speelt een cruciale rol. In het hoofdstuk De Ondernemer laat je zien…
Lees meerEen krachtige inleiding van je ondernemingsplan zorgt ervoor dat de lezer meteen begrijpt wie je bent, wat je gaat doen en waarom jouw bedrijf kans van slagen heeft. Toch blijkt…
Lees meer