Ondernemingsplan voor een taxibedrijf

Bij het starten van een taxibedrijf komt veel kijken. U heeft te maken met strenge wet- en regelgeving, maar ook met het financieren van uw droom. Voor dit laatste is het opstellen van een ondernemingsplan nodig. In een ondernemingsplan legt u vast wat uw plannen zijn met het taxibedrijf en hoe u deze gaat uitvoeren. Welke doelen stelt u en welke stappen zijn nodig om dit te bereiken? U analyseert de kansen die er liggen, maar vergeet ook de mogelijke valkuilen niet. Op die manier begint u goed voorbereid aan het avontuur van uw eigen taxibedrijf en wordt het eenvoudiger om financierders aan te trekken. Heeft u vragen over het opstellen van een ondernemingsplan voor een taxibedrijf? Hier bij Credo Ondernemingsplan helpen we u graag verder.

Dit staat in een ondernemingsplan taxibedrijf

Elk soort onderneming heeft baat bij een goed ondernemingsplan. De grote lijnen zijn voor alle branches ook hetzelfde, maar de precieze invulling zal per branche en bedrijf verschillen. Een ondernemingsplan voor de detailhandel richt zich op andere aspecten dan een bedrijfsplan voor een taxibedrijf. Om u op weg te helpen, geven we een aantal punten die niet mogen ontbreken in een ondernemingsplan voor een taxibedrijf als voorbeeld.

U als ondernemer

Een onderneming begint bij u als ondernemer. Waarom bent u de geschikte persoon om dit taxibedrijf te starten? Wat is uw ervaring in deze branche en over welke diploma’s beschikt u? U bent de basis van het bedrijf, dus beschrijf dit duidelijk en uitgebreid.

De taxi’s

Zonder taxi, geen taxibedrijf. Beschrijf in het ondernemingsplan daarom de taxi’s die u wilt aanschaffen. Welk model auto kiest u? Wat zijn de aanschafkosten? Maar denk ook na over de bijkomende kosten, zoals brandstof en onderhoud.

Opstartkosten

Voor het beginnen van een taxibedrijf krijgt u te maken met enkele opstartkosten. Het aanvragen van vergunningen en het aanschaffen van een boordcomputer zijn kosten die u van tevoren moet maken. Maak een inschatting van de hoogte van de kosten en van hoe u deze gaat dragen.

Tarieven en prijzen

Heeft u al nagedacht over de instapprijs van uw taxi? Welk tarief rekent u per kilometer? En werkt u ook met standaardprijzen voor bijvoorbeeld een ritje naar het vliegveld? Neem dit soort dingen ook zeker in het ondernemingsplan op.

Het aantrekken van klanten

Het krijgen van klanten is erg belangrijk als bedrijf. Als taxibedrijf kunt u hopen op toevallige passanten, maar dit is geen stabiele basis. Denk daarom na over een reserveringssysteem, maar ook over uw online vindbaarheid.

Standplaats en rijtijden

Weet u al welke werktijden u gaat hanteren? Richt u zich op overdag of juist op ‘s avonds en ‘s nachts? En wat wordt uw standplaats? Ook dit zijn dingen om over na te denken en om op te nemen in het ondernemingsplan.

Hulp nodig?

Heeft u hulp nodig bij het schrijven van een sterk ondernemingsplan om financiers aan te trekken? Neem dan contact met ons op. We geven u graag een voorbeeld van een ondernemingsplan voor een taxibedrijf en helpen u bij het schrijven van uw eigen goede plan. Zo heeft u houvast voor het starten van uw droom en overtuigt u financierders om u te steunen. Daar komt uw bedrijf verder mee. U kunt bij Credo uw volledige ondernemingsplan laten schrijven.

Het laatste nieuws

Met welke soorten belasting krijgt u te maken als ondernemer?

Dit heeft u als ondernemer met de belastingdienst te maken

Wat onze klanten zeggen

“Met het ondernemingsplan van Credo verliep het verkrijgen van de financiering echt vlekkeloos. Het hoofdkantoor van de ING was zeer onder de indruk van het bedrijfsplan en gaf zelfs een extra pluim! Topklus!”

Ondernemersplan Grando logo Grando Keukens & Bad

“Na een uitgebreid intakegesprek heeft Credo op korte termijn een uitstekend ondernemingsplan geleverd. Met dit plan hebben we probleemloos onze horecavergunning weten te verkrijgen van de gemeente Amsterdam.”

Ondernemingsplan Feestcafé 't Lammetje Amsterdam Horecavergunningsaanvraag Feestcafé ’t Lammetje

“Mede dankzij het ondernemingsplan van Credo hebben we een succesvolle management buy-out gerealiseerd van Lunatech Labs BV. Wat ons vooral opviel in de samenwerking met Credo was het vermogen tot inleving in onze branche. De financiering is verstrekt door de Rabobank en Main Mezzanine Capital”

Ondernemingsplan Lunatech Labs Lunatech Labs

“Toen het ondernemingsplan klaar was konden wij kiezen uit meerdere geïnteresseerde investeerders. De betrokkenheid van Credo is uniek en we willen nogmaals onze dank uitspreken voor de bijdrage aan dit internationale succes!”

Financiering Overname Hotel Hotel Alpengasthof Grieserhof

“De ABN AMRO vond het ondernemingsplan zeer compleet en als er een rapportcijfer voor gegeven zou moeten worden, zou het een dikke 10 zijn! Alle zaken waren zeer goed onderbouwd en we hebben met succes de financiering verkregen”

Logo Autowasplein Happy Duck Duivendrecht Carwash Happy Duck
Lees alle beoordelingen