Ondernemingsplan IJssalon

Een eigen ijssalon starten begint met een ijzersterk ondernemingsplan. Hierin brengt u zowel de markt als uw eigen onderneming in kaart. Om in een uitzonderlijk competitieve markt een succesvolle ijssalon te runnen fungeert een businessplan als leidraad.

Een ondernemingsplan houdt rekening met groei en ontwikkeling van uw ijssalon

De afgelopen vijftien jaar zijn er meer dan 500 ijssalons bijgekomen. Uit deze continue toename van ijssalons in Nederland blijkt dat een eigen ijssalon een lucratieve business kan zijn. Echter gaat u de competitie aan met bijna duizend ijssalons door heel het land. Dit betekent dat een goede fundering in de vorm van een doordacht ondernemingsplan ijssalon des te belangijker is. In dit businessplan analyseert u de interne situatie van uw bedrijf en brengt u tevens de concurrentie in kaart. Zeker in deze branche dient u trends en ontwikkelingen nauw te volgen. U houdt hiermee rekening in het ondernemingsplan door op voorhand ruimte voor groei en innovatie in te calculeren.

Onderstreep de toegevoegde waarde van uw ijssalon in een ondernemingsplan

In een ondernemingsplan beschrijft u op welke manier uw ijssalon een flexibel bedrijf is en op welke manier uw ijssalon anders is dan de concurrentie. Hierbij houdt u er in een businessplan ijssalon rekening mee dat u niet alleen met andere ijssalons concurreert maar ook met supermarktketens en (fastfood) restaurants. De noodzaak van een ondernemingsplan wordt hier zeker duidelijk. Om op te vallen in al deze concurrentie speelt u in op de toegevoegde waarde van uw ijssalon en producten. In het ondernemingsplan beschrijft u daarom ook op welke manier u een nieuwe beleving creëert voor consumenten.

Van vegan ijssalons tot gouden hoorntjes: benoem de trends in uw ondernemingsplan

De branche volgt veel van de algemene trends in de voedselindustrie. De samenleving wordt steeds milieubewuster en de consument verwacht dit ook van de producten in uw ijssalon. Een bedrijfsplan ijssalon is dan ook gericht op de toekomst. Op het moment zijn er duidelijke trends te zien in de markt:

    • biologisch ijs met producten van eigen bodem;
    • vegan ijs als vervanger van roomijs;
    • minder suiker en vet in alle producten van de ijssalon;
    • nieuwe serveeropties zoals goud eetpapier en fruit;
    • ijs in polyester bakken om af te halen;
    • de beleving van ijs staat centraal.

Hulp bij het opstellen van een ondernemingsplan voor uw ijssalon

Een ondernemingsplan voor een ijssalon opstellen verschilt van het maken van andere ondernemingsplannen. De sector is sterk aan verandering onderhevig en ijssalons komen ieder jaar met de nieuwste ijssoorten en serveermogelijkheden. Daarom is het belangrijk dat uw onderneming zich in de toekomst snel aan kan passen aan verandering. Het is niet altijd even eenvoudig om alle aspecten van een ijssalon in beeld te brengen in een ondernemingsplan. Heeft u hulp nodig bij het maken van uw ijssalon businessplan of wilt u een snelle kwaliteitscheck? Neem contact met ons op voor meer informatie.

Het laatste nieuws

De missie en visie van een ondernemingsplan bepalen: hoe pakt u dat aan?

4 belangrijke eigenschappen van een ondernemer op een rij

Wat onze klanten zeggen

“Met het ondernemingsplan van Credo verliep het verkrijgen van de financiering echt vlekkeloos. Het hoofdkantoor van de ING was zeer onder de indruk van het bedrijfsplan en gaf zelfs een extra pluim! Topklus!”

Ondernemersplan Grando logo Grando Keukens & Bad

“Na een uitgebreid intakegesprek heeft Credo op korte termijn een uitstekend ondernemingsplan geleverd. Met dit plan hebben we probleemloos onze horecavergunning weten te verkrijgen van de gemeente Amsterdam.”

Ondernemingsplan Feestcafé 't Lammetje Amsterdam Horecavergunningsaanvraag Feestcafé ’t Lammetje

“Mede dankzij het ondernemingsplan van Credo hebben we een succesvolle management buy-out gerealiseerd van Lunatech Labs BV. Wat ons vooral opviel in de samenwerking met Credo was het vermogen tot inleving in onze branche. De financiering is verstrekt door de Rabobank en Main Mezzanine Capital”

Ondernemingsplan Lunatech Labs Lunatech Labs

“Toen het ondernemingsplan klaar was konden wij kiezen uit meerdere geïnteresseerde investeerders. De betrokkenheid van Credo is uniek en we willen nogmaals onze dank uitspreken voor de bijdrage aan dit internationale succes!”

Financiering Overname Hotel Hotel Alpengasthof Grieserhof

“De ABN AMRO vond het ondernemingsplan zeer compleet en als er een rapportcijfer voor gegeven zou moeten worden, zou het een dikke 10 zijn! Alle zaken waren zeer goed onderbouwd en we hebben met succes de financiering verkregen”

Logo Autowasplein Happy Duck Duivendrecht Carwash Happy Duck
Lees alle beoordelingen