Ondernemingsplan voor een broodjeszaak

U heeft de knoop doorgehakt en gaat een broodjeszaak beginnen. Om deze droom goed te laten verlopen is een ondernemingsplan voor een broodjeszaak een must. Een businessplan is niet alleen voor financiering broodnodig maar is ook een hulpmiddel voor uzelf. In uw ondernemingsplan voor een broodjeszaak beschrijft u uw bedrijf, uw klanten, uzelf als bedrijfseigenaar en uiteraard mag een financieel plan niet ontbreken. Een duidelijk en goed onderbouwd ondernemingsplan is de basis voor een succesvolle broodjeszaak. Daarom is het belangrijk om tijd te investeren in het schrijven van een waterdicht ondernemingsplan voor een broodjeszaak.

Ondernemingsplan voor een broodjeszaak speelt in op trends

In een ondernemingsplan voor een broodjeszaak houdt u rekening met innovaties en trends. In de afgelopen jaren is het aantal bakkerszaken steeds meer aan het dalen. Dit betekent niet dat brood minder populair is. Broodjeszaken en lunchrooms laten tussen 2015 en 2018 namelijk een stijging van 25% zien. Hieruit blijkt dat de wensen van brood-consumerend Nederland veranderen. Waar vroeger consumenten vers brood zelf van beleg voorzagen, is er nu een grotere vraag naar hapklare broodjes. Een krachtig ondernemingsplan voor een broodjeszaak is flexibel en bereidt u voor op verschuivingen in de markt. Vandaag de dag zijn er duidelijke foodtrends te onderscheiden waar u rekening mee houdt in uw bedrijfsplan voor een broodjeszaak.

‘To go’ en ‘on the move’

Mensen zijn steeds drukker en proberen zo veel mogelijk tijd te winnen door alledaagse noodzakelijkheden te versnellen. Door snelle broodjes te serveren in handige verpakkingen kunt u slim op deze trend inspelen.

Minder voedselverspilling

Nederland kiest steeds bewuster. Consumenten worden steeds meer op de hoogte gesteld van de gevolgen van hun keuze. Consuminderen is een realiteit waar u rekening mee dient te houden. De vraag naar minder food waste kunt u met uw broodjeszaak beantwoorden.

De beleving staat centraal

Restaurants en lunchrooms weten het al langer: de consument wil het product ervaren. Doordat mensen bewuster worden, staan zij ook stil bij wat er in het voedsel zit en hoe dit is klaar gemaakt. Het lunchend publiek wil kwaliteit proeven, zien en ervaren. Informeer de klant over de producten die u gebruikt zodat het water in de mond loopt nog voordat de klant het broodje ziet, ruikt of proeft.

Vegetarisch en plantaardig eten

Groen is niet meer goed genoeg. Etend Nederland weet dat vlees eten een slecht effect heeft op zowel de eigen gezondheid als op de gesteldheid van onze planeet. U kunt hierop inspelen door vernieuwende vleesvervangers te gebruiken of ‘food swap’ toe te passen waarbij een basis-ingrediënt vervangen wordt door een gezondere variant. Op deze manier maakt u het de consument makkelijker om hun eigen wens te vervullen en gezonder te eten.

broodjeszaak-ondernemersplan

Beschrijf uw doelgroep in een bedrijfsplan voor een broodjeszaak

De broodjes in uw zaak moeten natuurlijk tiptop in orde zijn, maar zonder klanten kunt u uw business niet draaiende houden. In het ondernemingsplan voor een broodjeszaak maakt u onderscheid tussen verschillende doelgroepen. Kantoorklanten zullen voor veel inkomsten zorgen, waarbij een deel van de broodjeseters persoonlijk langs zullen komen maar een groot deel ook graag prachtige en gezonde broodjes bezorgd krijgt. Houd in uw bedrijfsplan voor een broodjeszaak rekening met de verschillende doelgroepen en de variërende wensen die zij hebben. Credo Ondernemingsplan zet een aantal mogelijke doelgroepen voor u op een rijtje.

Kantoorklanten

Deze doelgroep wil een maaltijd tussen twee plakken brood. Werkend Nederland heeft weinig tijd en leeft volgens de SGG-principes: snel, gemakkelijk en gezond. Als het gaat om producten van hoge kwaliteit is de kantoorklant best bereid hier een hogere prijs voor te betalen.

Luxe lunchers

De lange-lunch consumenten hebben meer tijd te besteden en zijn op zoek naar ‘comfort food’: lekker eten in een ruimte met een interessante identiteit. Service moet voor deze klanten perfect zijn. Ouders met kinderen vallen ook onder deze doelgroep.

Ontbijters

De ochtendklanten verschillen in behoeften. Er is de ochtendklant die graag met zoetigheid ontbijt, anderen willen voor elf uur al twee eieren binnen hebben. Cafeïne is voor ontbijtklanten een must, terwijl ook steeds meer consumenten de dag beginnen met een vitamine boost in de vorm van een smoothie.

Gestructureerd en compleet businessplan broodjeszaak

Naast de beschrijving van de doelgroep en trends, bevat een ondernemingsplan voor een broodjeszaak nog veel meer. In het businessplan voor een broodjeszaak zet u alle kansen en bedreigingen op een rijtje. Ook beantwoordt u mogelijke vragen in uw ondernemingsplan voor een broodjeszaak, zoals:

  • Gaat u ook broodjes met drankjes bezorgen?
  • Gaat u gebruik maken van een online bestelsysteem?
  • Gaat u alcohol schenken?
  • Is er parkeergelegenheid voor uw klanten?
  • Hoe gaat u uw naamsbekendheid vergroten?
  • Wie is de concurrentie en waar bevindt deze zich?

Ondersteuning bij het schrijven van ondernemingsplan

Wanneer u hulp nodig heeft bij het schrijven van een ondernemingsplan voor een broodjeszaak kunt u voor meer informatie en advies vrijblijvend contact opnemen. Wij helpen u graag met het maken van uw ondernemingsplan voor een broodjeszaak. Ook wanneer u moeite hebt met het afmaken van uw businessplan staan wij altijd voor u klaar.

Het laatste nieuws

5 onderdelen van een financieel plan: uw investeringsplan in cijfers

Wat is belangrijk bij de overname van een bedrijf?

Wat onze klanten zeggen

“Met het ondernemingsplan van Credo verliep het verkrijgen van de financiering echt vlekkeloos. Het hoofdkantoor van de ING was zeer onder de indruk van het bedrijfsplan en gaf zelfs een extra pluim! Topklus!”

Ondernemersplan Grando logo Grando Keukens & Bad

“Mede dankzij het ondernemingsplan van Credo hebben we een succesvolle management buy-out gerealiseerd van Lunatech Labs BV. Wat ons vooral opviel in de samenwerking met Credo was het vermogen tot inleving in onze branche. De financiering is verstrekt door de Rabobank en Main Mezzanine Capital”

Ondernemingsplan Lunatech Labs Lunatech Labs

“Het ondernemingsplan van Credo hebben we ingediend bij crowdfunding platform geldvoorelkaar.nl. Zij waren erg enthousiast over het ondernemingsplan. De campagne werd binnen korte tijd volgeschreven en we hebben ons project succesvol kunnen financieren!”

Ondernemersplan sylt seafood Sylt Seafood

“Ik ben met het ondernemingsplan van Credo bij horecacrowdfunding.nl geweest en die maakten mij complimenten over het plan. We zijn met het ondernemingsplan een campagne gestart op dit crowdfunding platform en ons project is binnen een korte termijn volledig gefinancierd!”

Ondernemingsplan Koekenbier Logo Hotel Koekenbier

“Het viel meteen op dat het ondernemingsplan inhoudelijk goed doordacht was. Het financieringsproces is heel plezierig verlopen en met het ondernemingsplan heb ik succesvol een financiering gekregen via de Rabobank!”

Logo Donjacour Schoenen Bedrijfsplan Schoenhandel Donjacour
Lees alle beoordelingen