3 tips waarmee u twee keer zoveel uit uw ondernemingsplan haalt

ondernemingsplan

Een goede indruk maakt u maar één keer. Daarom gaat u altijd voorbereid op weg naar een meeting, of klant. Heel logisch, nietwaar? Maar heeft u er wel eens bij stilgestaan dat hetzelfde geldt voor uw onderneming? Uit onderzoek blijkt namelijk dat eerste indrukken vaak blijvend zijn. Het is daarom enorm belangrijk om de juiste snaar te raken bij uw potentiële klant. En waar begint dat mee? Juist, een goed ondernemingsplan. Wij geven u enkele tips waarmee u met uw onderneming goed voor de dag komt!

Denk goed na over een sterk concept

We zijn het met u eens dat niet elke onderneming zich leent voor een uniek of ingrijpend idee. In sommige branches is het gewenst niet teveel af te wijken van wat men gewend is. Andere branches lenen zich hier juist weer enorm voor, zoals bijvoorbeeld de horeca. Maar in welke branche u ook actief gaat zijn, er is altijd iets waarmee uw onderneming zich moet onderscheiden ten opzichte van de rest. Al is dat een klein stukje van het hele ondernemingsplan. Een sterk concept is waar u alles op afstemt. En wat dus ook zorgt voor een onderscheidende eerste indruk. Een indruk die blijvend is!

Bied aan waar u goed in bent

Zoals we in een eerdere blog al aankaartten; sta voor de volle 100% procent achter uw ondernemingsplan. Dat houdt in dat u gelooft in uw verhaal en dus vastberaden te werk gaat. Ga voor uzelf na of u kunt waarmaken wat u opneemt in het ondernemingsplan. Motivatie is belangrijk. Een optimistisch idee? Juichen we toe. Maar doe vooral waar u goed in bent; een dienst of product leveren waar de klant wat aan heeft. Waar u zelf dus volledig achter staat. Heeft u toch nog meer ideeën, maar niet de juiste expertises? Denk dan eens aan outsourcen, of mogelijke partnerships om samen te werken.

Gebruik uw netwerk!

Als ondernemer komen er veel werkzaamheden op uw pad. Maar dat betekent niet dat u voor alles zelf op zoek moet naar informatie. Heeft u inmiddels een netwerk opgebouwd? Gebruik die om extra kennis te vergaren die u kunt gebruiken in het ondernemingsplan. Dat is gelijk een goed moment om de eerste opzet van ideeën te peilen onder uw potentiële doelgroep. U heeft het netwerk al, dus maak er goed gebruik van.

Nog meer uit uw ondernemingsplan halen?

Bij Credo Ondernemingsplan weten we hoe uw ondernemingsplan het verschil kan maken. We helpen u dan ook graag met het opstellen er van. Voor meer informatie kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen via info@credo-ondernemingsplan.nl of via onze contact pagina.