Ondernemingsplan: eigen webwinkel beginnen

Nederland telt tienduizenden webwinkels en de verwachting is dat dit aantal voorlopig blijft toenemen. Er zijn zelfs al meer online shops dan fysieke winkels. Men kan daarom concluderen dat er veel concurrentie is in deze branche. De enige manier om niet te verdwijnen in de grote massa, is door op te vallen en de concurrentie voor te zijn. Een goed ondernemingsplan voor de webwinkel helpt bij het in kaart brengen van de risico’s, de USP’s en de mogelijke groei. Er wordt gekeken naar de financiële situatie, de concurrentie en de komende trends.

TIP: Liever direct zelf aan de slag met een voorbeeld ondernemingsplan voor een webwinkel? Op Voorbeeld-ondernemingsplannen.nl vindt u een professioneel uitgewerkt voorbeeld ondernemingsplan voor een webwinkel. U kunt het voorbeeldplan snel en eenvoudig aanpassen met uw eigen gegevens om een uniek ondernemingsplan te creëren voor uw webwinkel.

Webwinkel beginnen? Houdt rekening met trends in het ondernemingsplan voor een webwinkel

Tijdens het schrijven van een ondernemingsplan moet dus rekening gehouden worden met de laatste trends. Heeft de webwinkel genoeg potentie om in te spelen op de eventuele trends of is daar een andere insteek voor nodig? Momenteel zijn de volgende trends van belang:

  • Mobiel is de norm;
  • Snelheid wordt nog belangrijker;
  • Contentmarketing wordt steeds belangrijker;
  • Responsive webdesign wordt de standaard;
  • Bezorgtijden worden steeds korter;
  • Video speelt een steeds grotere rol;
  • Interactie met de klant neemt toe.

Net zoals bij andere branches, is het belangrijk dat men inspeelt op de wensen van de klant. De steeds korter wordende bezorgtijd is daar een goed voorbeeld van. Grote ketens als Wehkamp, Bol.com en Coolblue beloven klanten steeds vaker dat het product de volgende dag bezorgd wordt. In het ondernemingsplan voor de webwinkel kan worden opgenomen hoe men daarmee om denkt te gaan.

Een ondernemingsplan voor je webwinkel laten maken?

Waar wordt scherp naar gekeken bij een ondernemingsplan voor een webwinkel?

Een goed plan voor deze branche moet niet alleen voldoen aan de standaardeisen en aan de trends. Bij het starten van een webwinkel dient er ook scherp gekeken worden naar de volgende punten:

  • Hoe ziet uw online strategie eruit? Gaat u bijvoorbeeld SEO en SEA toepassen en welke rol gaan verschillende social media spelen binnen uw bedrijf? Gaat u dit zelf doen of besteedt u dit uit?
  • Hoe groot is de doelgroep waar u zich op richt en hoe gaat u deze bereiken?
  • Hoe gaat u uw producten (laten) verzenden en welke kosten hangen hieraan?
  • Wat maakt uw webwinkel uniek ten opzichte van andere webwinkels?

Meer weten?

Wilt u meer weten over een ondernemingsplan voor een webwinkel? Of wilt u een ondernemersplan laten opstellen? Neem dan gerust vrijblijvend contact op met Credo Ondernemingsplan. Wij helpen u graag verder!

Het laatste nieuws

Dit zijn de juridische zaken die u moet regelen voor uw onderneming

Waarin in deze tijd een eigen bedrijf starten met verschillende ideeën? Wij geven u tips

Wat onze klanten zeggen

“Met het ondernemingsplan van Credo verliep het verkrijgen van de financiering echt vlekkeloos. Het hoofdkantoor van de ING was zeer onder de indruk van het bedrijfsplan en gaf zelfs een extra pluim! Topklus!”

Ondernemersplan Grando logo Grando Keukens & Bad

“Na een uitgebreid intakegesprek heeft Credo op korte termijn een uitstekend ondernemingsplan geleverd. Met dit plan hebben we probleemloos onze horecavergunning weten te verkrijgen van de gemeente Amsterdam.”

Ondernemingsplan Feestcafé 't Lammetje Amsterdam Horecavergunningsaanvraag Feestcafé ’t Lammetje

“Mede dankzij het ondernemingsplan van Credo hebben we een succesvolle management buy-out gerealiseerd van Lunatech Labs BV. Wat ons vooral opviel in de samenwerking met Credo was het vermogen tot inleving in onze branche. De financiering is verstrekt door de Rabobank en Main Mezzanine Capital”

Ondernemingsplan Lunatech Labs Lunatech Labs

“Toen het ondernemingsplan klaar was konden wij kiezen uit meerdere geïnteresseerde investeerders. De betrokkenheid van Credo is uniek en we willen nogmaals onze dank uitspreken voor de bijdrage aan dit internationale succes!”

Financiering Overname Hotel Hotel Alpengasthof Grieserhof

“De ABN AMRO vond het ondernemingsplan zeer compleet en als er een rapportcijfer voor gegeven zou moeten worden, zou het een dikke 10 zijn! Alle zaken waren zeer goed onderbouwd en we hebben met succes de financiering verkregen”

Logo Autowasplein Happy Duck Duivendrecht Carwash Happy Duck
Lees alle beoordelingen